تابلوسازی تاوریژ

  • tablo.tavrizh@gmail.com
  • 09143149613

7 تابلو چلنیوم

مراحل نصب حروف چلنیوم

مراحل نصب حروف چلنیوم

ابتدا يك پلات در ابعاد واقعی از متن حروف چلنيوم طبق طرح اولیه تهيه کرده و آن را روی محل مورد نظر نصب میکنیم.

سپس PVC  چلنيوم را روی طرح قرار داده و با پيچ در جای خود محكم كرده، بعد از اتمام نصب PVC، سيم لامپ‌های اس ام دی( SMD ) را با سوراخ كردن محل‌های لازم به پشت كار منتقل كرده و مراحل تقسيم جريان انجام می‌شود.همه این مراحل باید با دقت و سلیقه خاص انجام شود،تا در انتهای کار تابلوی کار تمیز از آب در بیاید.

گفتنی است كه لامپ‌های اس ام دی، دارای مثبت و منفی بوده و بايد تمام سيم‌های مثبت با هم و سيم‌های منفی باهم سری شوند، در انتها پس از تست روشنايی، باید چلنيوم حروف بر روی  PVC قرار گرفته و با پيچ‌های كوچک بهم متصل شوند.

 

چلنیوم تابلو

طریقه نصب حروف چلنیوم

عموما انواع حروف برجسته نوعی زیرسازی دارند که معمولا از جنس PVC  میباشد . برای شروع باید یک پلات در ابعاد حقیقی، مانند طرح خود داشته باشیم ، که جنس آن کاغذی است. درابتدا پلات را روی محل نصب، با چسب کاغذی یا هر نوع چسب دیگری ثابت میکنیم ، سپس زیرسازی ها را یک به یک روی زمینه کار قرار داده و آنرا به زمینه پیچ میکنیم.

 

دقت داشته باشید که پیچ ها را روی زمینه محکم نچسبانید تا بتوانیم قبل از بستن روکش حروف کاغذ پلات را از زیر آن بیرون بیاوریم. بعد از سوار کردن تمام زیرسازی ها روی نما ، پلات را از آن جدا کرده و تمام پیچها را محکم میکنیم . در کارهایی که نور دارند باید سیم اس ام دی ها (SMD ) ها را از زیرسازی با ایجاد یک سوراخ روی آن رد کرده و به پشت تابلو هدایت کنیم .

 

حروف چلنیوم

سیم کشی حروف برجسته چلنیوم

بعد از انجام این کار برای تمام حروف حالا باید سیم ها را به هم وصل کنیم . دقت داشته باشید که اس ام دی ها (SMD) به طور معمول 12 ولت هستند و اصلا نباید به برق شهری وصل شوند بلکه باید از ترانس سوئیپینگ برای روشن کردن آنها استفاده کنیم . اس ام دی ها هم مثل تمام لامپ ها مثبت و منفی دارند ولی برعکس وصل کردن برق ترانس به آنها آسیبی نمیزند .

در این مرحله باید از ترانس خود انشعاباتی گرفته بطوریکه سیمهای مثبت و منفی از پشت تمام حروف رد شده باشند . اکنون هر زیرسازی را باید به سیمهای اصلی ترانس وصل شده و در نهایت با روشن کردن ترانس چک میکنیم که تمام smd  ها روشن باشند .

بهتر است ترانس را در جایی قرار دهیم که برخوردی با آن نداشت، برای مثال موقع بارندگی . حالا وقت بستن روکش حروف است ،که میتواند حروف برجسته چلنیوم ساده یا چلنیوم پانچی باشد . حروف را یک به یک روی زیر سازی خودش قرار داده و پیچ های کناری را میبندیم . تابلو چلنیوم ما نصب شد و آماده نمایش است.

البته این توضیحاتی که داده شد مراحل تئوری نصب بود و حال آنکه  محله نصب، نیاز به تجربه و مهارت های خاص خود را دارد.که با تمرین و ممارست و دقت در ظریفکاری ها، این امر حاصل خواهد شد.

 

قسمت دیدگاه بسته شده است.

اینستاگرام تابلو تاوریژ

شبکه های اجتماعی ما

کسب اطلاعات بیشتر

tablo.tavrizh@gmail.com

تبریز کمربندی میانی

تابلو تاوریژ

تلگرام و واتساپ تابلو تاوریژ

09362591833