تابلوسازی تاوریژ

  • tablo.tavrizh@gmail.com
  • 09143149613

طراحی بیلبورد

چند نکته اساسی در طراحی بیلبورد

چند نکته اساسی در طراحی بیلبورد

بیلبورد در واقع همان تابلو تبلیغاتی بزرگی است که در کنار اتوبان ها و جاده ها نصب شده است. ضروریست که بدانید دلیل اصلی جلب توجه عابران و رانندگان ، بزرگی بیش از اندازه بیلبورد نیست بلکه پیام و طرحی که در آن وجود دارد میتواند مجذوب کننده و تاثیرگذار باشد.

با توجه به قیمت بالای آن در مقایسه با سایر روش های تبلیغات محیطی و یا بازاریابی اینترنتی و تاثیر گذاری بیشتر، توجه به طرح و ایده بیلبورد اهمیت ویژه ای می یابد. بدون شک بیلبورد بهترین راه برای انتقال پیام خود به مردم یک منطقه یا مسیر مشخص خواهد بود.
علاوه برسایز بزرگ موارد اساسی دیگری هستند که باید در طراحی بیلبورد به آنها توجه شود.در ادامه 8 نکته اساسی در این مسیر را بررسی خواهیم کرد.

 

بیلبورد جذاب

1- محصول را بخوبی بشناسید

قبل از شروع به طراحی شما باید همه اطلاعات را در مورد محصول مورد نظر بدانید، مشتریان هدف و پیام , مورد نظر شرکت را تعیین کرده و نوع پیش طرحی که قرار است بزنید را در ذهن متصور شوید.

2- محصول را در بیلبورد نمایش دهید

محصولی که قرار است نمایش داده شود، باید بیشترین فضا را در  سطح بیلبورد به خود اختصاص دهد. با توجه به آنکه تنها بین 7 تا 10 ثانیه امکان مشاهده تبلیغ روی بیلبورد توسط رانندگان و عابران وجود دارد، باید چیزی ارائه دهید که در ذهن مردم ماندگار شود.

3- بیلبورد متنی و استفاده از کلمات

با توجه به زمان مشاهده بیلبورد حین عبور، می توان بین 8 تا 10 کلمه در آن استفاده کردتا حتی افرادی که کمی سریع رانندگی میکنند قادر به خواندن متن باشند.

توجه داشته باشید که اسم شرکت، اطلاعات تماس و مشخصات محصول را در بیلبورد لحاظ شود. همچنین میتوانید ویژگی های محصول را بصورت کلمات خوانا، ساده و قابل یادآوری باشند و تا جاییکه میتوانید کلمات کمتری بکار ببرید.در اینجا بیشتر استفاده از کلمات کلیدی مدنظر است.

4- فونت و شکل متن

از فونت های ساده و ضخیم در طراحی بیلبورد استفاده کرده و به هیچ عنوان فونت های فانتزی که خواندن آنها در زمان کوتاه سخت است را بکار نگیرید.

سایز متن باید به اندازی کافی درشت بوده و اندازه نام محصول مورد نظر بهتر است که 1.5 برابر بقیه کلمات باشد. در انتخاب فونت مناسب بیلبورد باید خلاق و حساس باشید.

5- تصاویر در بیلبورد

استفاده از تصاویر در بیلبورد بسیار مهم است. تصویری انتخاب کنید که مردم به آن خیره شوند ویا مشتاق دیدنش باشند. پس از تعیین ایده و هدف نوبت به انتخاب تصویر مناسب میرسد که باید در بیلورد فضای کافی را داشته و تا جای ممکن بزرگ باشد. تصاویری که جزئیات کمی داشته و به راحتی قابل فهم هستند امکان کوچکتر بودن را دارند.

6- استفاده از رنگ ها

ترکیب رنگ و استفاده از تضاد و همخوانی میان رنگها میتواند موجب جلب توجه بیشتر عابران شود. زرد و قرمز ترکیب مناسبی برای بیلبورد هستند ولی استفاده از زرد در کنار مشکی میتواند تاثیر بیشتری داشته باشد.

تفاوت رنگ زمینه و متن بر خوانا بودن کلمات و جلب توجه اثر گذار بوده و بهتر است که از رنگ های نزدیک به هم مانند ترکیب قرمز و نارنجی یا سبز و آبی استفاده نکنید.

 

بیلبورد خلاق

 

7- سادگی بیلبورد در کنار خلاقیت

سادگی در طراحی این امکان را  میدهد تا آنچه مورد نظر است را به بیننده القا کرده و اجازه هر برداشت دیگری را از آنها خواهد گرفت. پیام اصلی بیلبورد را انتخاب کرده و تصویر یا متن مربوط به آن را مشخص کنید.

با حذف هر مورد اضافه و ساده کردن طرح، پیام شما به راحتی منتقل شده و در ذهن بیننده حک خواهد شد. استفاده از خلاقیت میتواند تاثیر بالایی بر موفقیت بیلبورد داشته باشد، یک ایده ساده ولی متفاوت بیننده را مشتاق به فکر و صحبت کردن درمورد آن خواهد کرد.

8- چک کردن دوباره طرح

قبل از ارئه نهایی طرح و یا اجرای آن چندین بار غلط هایی املایی و گرامری را بررسی کرده و  همچنین برداشت های متفاوتی که ممکن است از کلمات بیلبورد بشود را در نظر بگیرید.

طرح به چند نفر نشان داده و نظر آنها را درموردش جویا شوید، مهم آن چیزی خواهد بود که پس از 7 تا 10 ثانیه اول در مورد طرح بیلبورد میگویند.

البته گاهی اوقات پیش می آید که یک طراح نمونه ای آماده میکند، که ممکن است بعضی از موارد ذکر شده در بالا را نقض کند، اما تاثیر زیادی بر بینندگان داشته و تا مدت ها در ذهنشان بماند، ولی رعایت این نکات در اکثر موارد موفقیت تبلیغ را تضمین خواهد کرد.

اشتراک گذاری :

قسمت دیدگاه بسته شده است.

اینستاگرام تابلو تاوریژ

شبکه های اجتماعی ما

کسب اطلاعات بیشتر

tablo.tavrizh@gmail.com

تبریز کمربندی میانی

تابلو تاوریژ

تلگرام و واتساپ تابلو تاوریژ

09362591833