تابلوسازی تاوریژ

  • tablo.tavrizh@gmail.com
  • 09143149613

ابزار

وسایل و ابزارهای مورد نیاز در تابلوسازی

 

وسایل و ابزارهای مورد نیاز در تابلوسازی

در میان روش های تبلیغات متعددی که موجود است، تابلوسازی بهترین و ماندگارترین نوع تبلیغات است.

برای آشنایی بیشتر با لغات و اصطلاحاتی که در این حوزه وجود دارد و ممکن است شما در مورد آنها شنیده باشید و درک درستی از مفهوم آنها نداشته باشید، در این مبحث قصد داریم در مورد برخی اصطلاحات رایج، متریال ها و ابزارهایی که در حوزه تابلوسازی مورد استفاده واقع می شود توضیحاتی ارائه دهیم با ما همراه باشید .

ابزارهای خم و زاویه زن حروف برجسته چلنیوم ، که جهت خمکاری و زاویه دادن به حروف برجسته ساخته شده از قبیل چلنیوم ، استیل ، گالوانیزه ، آلومینیوم و دیگر موارد بکار می روند.

 

ابزار 3

دستگاه پانچ بادی :

جهت سوراخ کاری و حروف سازی صفحات فلزی و استیل کاربرد داشته و همچنین می توان از این وسیله به جای دریل استفاده نمود .

دستگاه چند منظوره جوش تفنگی :

از این وسیله برای هویه کاری و لحیم کاری فلزاتی همچون  استیل ، تیتانیوم ، مس، گالوانیزه و غیره استفاده می گردد .

ابزار خم سریع دستی چلنیوم :

این ابزار کمک می کند که به راحتی بتوان چلنیوم ، استیل ، فولاد ، آلومینیوم ، آهن و غیره را خم کرده که عموما برای خم کردن چلنیوم و آلومینیوم بکار می رود .

کاتر پلاتر یا برش کامپیوتری :

وسیله ای است برای برش دادن برچسب های روز رنگ ، شب رنگ و یا برچسب های فسفری .

دستگاه چاپ لارج فرمت :

برای چاپ بر اساس نوع رنگ مورد استفاده قرار گرفته که دریک سری از چاپ ها، حلال رنگ آب است اما در یک سری دیگر حلال کننده سالونت می باشد.

دستگاه حکاکی :

جهت حک حروف مورد استفاده واقع میگردد .

 

ابزار2

لامپ های نئون شیشه ای :

شیشه های خامی که به شکل کره ای و توخالی بوده و در کارگاه تابلوسازی توسط حرارت و فشار هوا به فرم مدنظر جهت ایجاد حروف شیشه ای مورد استفاده قرار می گیرند .

اره برقی :

یکی دیگر از ابزارهای برش می باشد که روند سریعتری نسبت به برش با دست را داراست.

متر محیط چیست ؟

متر محیط به فضایی اطلاق می شود که حروف برجسته اشغال می کنند هر چه نوع فونت و قطر قلم درشت تر باعث اختصاص فضای بیشتری و قطعاً مصرف لوازم و متریالهای کاربردی افزایش می یابد و قیمت تابلو بالاتر می رود .

اصطلاح دیگر در تابلوسازی اپتیک می باشد، تابلوسازی اپتیک به چه نوع تابلوسازی اطلاق می شود ؟

همان طور که اشاره شد در گذشته پیش از ورود بلوک های ال ای دی یا اس ام دی به حوزه تابلوسازی ، تابلوها به صورت بدون نور ساخته شده و نور آنها توسط لامپ های مهتابی ، پروژکتور و یا محیط اطراف تامین می گردید و به صورت تابلو با نور که بلوک های اس ام دی یا ال ای دی در داخل حروف برجسته تعبیه می شود نبوده و تابلو تبلیغاتی نور خود را از محیط اطراف دریافت می نماید به این روش اصطلاحاً اپتیک می گویند .

اصطلاح نور اندریک :

این اصطلاح از آنجایی نشات گرفته که بخواهیم علاوه بر رویه حروف برجسته ، نور به زمینه تابلو نیز تابیده شود و یا اینکه بخواهیم برای تابلوهای تبلیغاتی مثل تابلو فلزی یا تابلو استیل که قادر به عبور دادن نور نیستند ، نور داشته باشیم در این صورت تابلوساز با ایجاد فاصله ای بین حروف برجسته و زمینه تابلو ، اقدام به جاسازی لامپ های اس ام دی یا ال ای دی در این فضا می نماید که پس از نصب تابلو و روشن شدن لامپ ها ، یک فضای سایه و روشن در زمینه تابلو ایجاد می شود و نمای بسیار زیبایی به تابلو می بخشد .

برای تابلوهای با نور هم می توان این عمل را انجام داد در این روش ، نور هم از رویه حروف و هم از زمینه تابلو با چشم اصابت کرده و زیبایی تابلو تبلیغاتی دو چندان می شود .

دستگاه برش لیزری چیست ؟

این دستگاه وسیله ای برای برش کلیه متریال ها از قبیل چوب می باشد که می تواند ظرف مدت زمان کوتاهی یک متریال همچون پلکسی را با دقت و ظرافت بالایی برش دهد . با ورود دستگاه برش لیزری و سایر دستگاه ها به دنیای تابلوسازی کارها سرعت بیشتری پیدا کرده اند . در گذشته ها کلیه کارهای برش ، خمکاری و لبه چسبانی حروف برجسته توسط دست تابلوساز انجام می گرفت که زمان زیادی را می طلبید، اما امروزه برخی کارها توسط دستگاه ها براحتی و در ظرف مدت زمان کوتاهی انجام می پذیرد و کار تابلوساز کمی نسبت به گذشته راحتر شده است .

« ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید. جهت عضویت در پیج اینستاگرام تابلو تاوریژ روی کلیک کنید. »

برچسب ها :
اشتراک گذاری :

دیدگاه خود را بنویسید

اینستاگرام تابلو تاوریژ

شبکه های اجتماعی ما

کسب اطلاعات بیشتر

tablo.tavrizh@gmail.com

تبریز کمربندی میانی

تابلو تاوریژ

تلگرام و واتساپ تابلو تاوریژ

09362591833